Árpádsávos Zászló
„Nincs más testvérem, csak magyar.
Ha virrasztok, miatta állok poszton,
csak tőle kérek kenyeret s csak ő,
kivel a kenyeret megosztom”
(Dsida Jenő: Psalmus Hungaricus)
Székely Zászló
MAGYAR SZEMMEL
A MAGYAR ÚTON
A Művelt Tájékozott Emberért Alapítvány
1092 Budapest, Ráday u. 32. I. em. 3.
+36-1-781-3236
info@magyarforum.info
Kérjük, hogy éves adójuk 1%-át ajánlják fel A Művelt, Tájékozott Emberért Alapítványnak-oldalunkért
1%"/
Kedvezményezett alapítvány neve: A Művelt, Tájékozott Emberért Alapítvány

adószáma: 18670275–1–13


Rosszindulatú tréfákat űznek a mentőkkel

Az egészségügyi dolgozók a 21. század hősei. Orvosok, ápolók és mentősök küzdenek megannyi ember életéért nap mint nap. A járvány kitörése óta még nagyobb súly nehezedik rájuk, ennek ellenére vannak, akik még ebben a helyzetben is „tréfálkoznak” velük.
 
Idén 4000 megtévesztő esethez riasztották a mentőket. Ebből 1600 történt márciusban, mind vaklárma volt. A koronavírus-járvány előtt is történtek hasonló esetek, egyáltalán nem számított újdonságnak, hogyha valamelyik vicces kedvében lévő fiatal sonkás-gombás vagy esetleg szalámis pizzát rendel. Sokszor előfordult az is, hogy taxit akartak kérni a mentőszolgálatnál dolgozó diszpécsertől.
 
„Bajtársaink a koronavírus-járvány kezdete óta több, mint egymillió járványügyi mintavételt végeztek, és 135 ezer fertőzésgyanús (vagy igazoltan fertőzött) betegnek nyújtottak segítséget a megszokott mentési feladatokon felül. Mentésirányítóink azt kérik, csak valós vészhelyzet esetén hívjátok segítségül a mentőszolgálat szakembereit, akik igyekeznek mindenkihez a legrövidebb időn belül kiérni” – írja Facebook-oldalán az Országos Mentőszolgálat.
 
Ezeket a megtévesztő hívásokat a törvény is bünteti. A pénzbírság 5000 forinttól 150 ezer forintig terjed.
Egy operátor napi 12 órát dolgozik azért, hogy minél előbb tudja értesíteni mentős kollégáit, ha megtörténik a baj. Most, amikor tombol a járvány, egy mentős diszpécser 120 hívást kezel naponta. Ez a munka több szempontból is egész embert követel. Lelkileg megterhelő telefonhívásokat is fogadnak.
 
„Egyik nap betelefonált egy édesanya sírva, hogy a hathetes gyereke nem akar felébredni, és már hideg a teste. Amikor ilyet hall az ember, gombóc lesz a torkában, de nincs idő sajnálkozni, küldeni kell a mentőt, hátha tudnak segíteni rajta” – mesélte az egyik mentős operátor a Metropolnak.
 
Léteznek azonban olyan esetek, ahol a telefonáló nem kifejezetten rosszindulatú, csak nem biztos, hogy problémájára a baleseti segélyhívó nyújthat megoldást. Ilyenek például:
 
„A Kossuth Rádióban azt mondták, hogy a nyugat-nílusi tigrisszúnyog 9 centiméter, ami képtelenség, hisz egy cinege vagy egy veréb se több annál.”
„Egy telefonszámot szeretnék lekérni, mert folyamatosan hívogatja a férjemet, és nem tudom, hogy nő van-e a dologban.”
„Szeretném kérdezni, hogy nem tudnának-e hazavinni, mert anyumék alszanak.”
 
Forrás:hirado.hu
(2021.04.06.)