Árpádsávos Zászló
„Nincs más testvérem, csak magyar.
Ha virrasztok, miatta állok poszton,
csak tőle kérek kenyeret s csak ő,
kivel a kenyeret megosztom”
(Dsida Jenő: Psalmus Hungaricus)
Székely Zászló
MAGYAR SZEMMEL
A MAGYAR ÚTON
A Művelt Tájékozott Emberért Alapítvány
1092 Budapest, Ráday u. 32. I. em. 3.
+36-1-781-3236
info@magyarforum.info
Kérjük, hogy éves adójuk 1%-át ajánlják fel A Művelt, Tájékozott Emberért Alapítványnak-oldalunkért
1%"/
Kedvezményezett alapítvány neve: A Művelt, Tájékozott Emberért Alapítvány

adószáma: 18670275–1–13


A hibbant ír megveti ügyfeleit, akik gazdaggá teszik őt

Nem válogat a Ryanair ír fapados légitársaság vezérigazgatója, amikor sértegetni kell valakit: az elmúlt években nemcsak a saját utasaira tett minősíthetetlen megjegyzéseket, hanem politikai tisztségviselőket is. A fickó mégsem ettől, hanem az arcátlan és őrült ötleteitől vált híressé. Azt is megfontolta, hogy az utasoknak fizetniük kéne a repülőgépen a mosdó használatáért. “Ha valaki fizetne 5 fontot a mosdó használatáért, én magam cipelném őt oda, sőt még a fenekét is kitörölném egy ötösért” – mondta akkor a vezérigazgató.

Az elmúlt évtizedben Michael O’Leary számos minősíthetetlen megnyilvánulását rögzítette az internet. A Ryanair ír fapados légitársaság vezérigazgatója szinte az összes társadalmi réteget megsértette már, a világnézete pedig a vállalata üzleti modelljében is visszaköszön.
 
2009-ben volt egy olyan ötlete a Ryanairnek, hogy megszünteti a check-in pultok használatát a repülőtereken és csak online lehet becsekkolni a járatokra, azt remélve ettől, hogy felgyorsítja az utasfelvételt. Ez végül nem valósult meg, de ma már csak az online check-in ingyenes, így ha valaki a repülőtéren szeretne becsekkolni, akkor fizetnie kell érte.
 
“Fizessenek azért, amiért hülyék” – jelentette ki O’Leary, aki egy másik alkalommal a túlsúlyos utasokat sértegette. A légitársaságnál egy időben felmerült, hogy felárat számolnak fel a túlsúlyos utasokra.
 
“Senki nem akar egy hájpacni mellett ülni a gépen” – fogalmazott a vezérigazgató, majd hozzátette, hogy ez még hasznára is válhat a túlsúlyos embereknek, mert így nagyobb motivációjuk lehet arra, hogy lefogyjanak. De Michael O’Leary a helyetteseit sem kímélte, amikor egy, a cég eredményeit bemutató sajtótájékoztatón alázta meg őket. Azt mondta, hogy azért nincsenek jelen a sajtóeseményen, mert annyira örülnek az eredményeknek, hogy éppen a mosdóban közösülnek.
 
O’Leary korábban a pilóták számát is csökkentette volna a gépeken. Meggyőződése volt ugyanis, hogy a mai modern repülőgépeken nincs szükség másodpilótára. A Ryanair vezérének őrült ötletét végül az illetékes hatóság utasította el. Az eddigi legőrültebb ötletei azonban az állóhelyek bevezetése és a fizetős mosdóhasználat voltak. A légitársaság vezére egy időben komolyan elgondolkodott azon, hogy állójegyeket értékesít a járatokon, ezeket azonban már a tesztrepülések előtt megtiltották a hatóságok. Amikor arról kérdezték, hogy biztonsági övek nélkül hogyan tudnák biztosítani az utasok épségét, azt mondta, hogy úgy alakítanák át az utastereket, mint a londoni metrószerelvényekben, ahol korlátok és hevederek vannak.
 
A vezérigazgató egyszer azt is megfontolta, hogy az utasoknak fizetniük kéne a repülőgépen a mosdó használatáért. “Ha valaki fizetne 5 fontot a mosdó használatáért, én magam cipelném őt oda, sőt még a fenekét is kitörölném egy ötösért” – mondta akkor a vezérigazgató.
 
A légitársaságot gyakran bírálják az aránytalanul magas árai miatt is, amiért cserébe rendkívül szerény szolgáltatást kapnak az utasok. A fedélzeti étkezés például igen drága, ahhoz képest, hogy az alább látható szendvicset szolgálták fel az egyik brit utasnak, aki a Twitteren osztotta meg az élményeit. A “sonkás” szendvics egyébként 5,5 euróba került.
 
Forrás: V4NA
(2022.06.21.)