Európa demográfiai öngyilkosságának gyökere az identitásválság
Bartha Pál

A Wikipédia szerint, az egy nőre eső gyermekszám (termékenységi ráta) alakulása romló sorrendben, néhány általam kiemelt országban: USA és Franciaország 2; Nagy-Britannia és Irán 1,9; Svédország és Hollandia 1,7; Kína, Spanyolország és Svájc 1,5; Észtország, Horvátország, Bulgária, Oroszország, Németország, Ausztria, Magyarország Szerbia, Olaszország, Görögország és Szlovákia 1,4; Lettország, Lengyelország, Szlovénia, Románia, Ukrajna, Csehország és Fehéroroszország 1,3; Dél-Korea és Japán 1,2; Tajvan, Szingapúr és Hongkong 1,1. Megjegyzendő, hogy több gazdag ország viszonylag magas termékenységi rátája a bevándoroltaknak köszönhető, így e mutató elrejti az őshonos népesség visszaszorulását. A termékenységi ráták alakulásából úgy tűnik, hogy Japán és az ázsiai kis tigrisek, valamint Európa népei önkéntes demográfiai öngyilkosság küszöbére érkeztek. E szomorú listán egyaránt vannak szegény és gazdag, fejlett és fejlődő országok, ami az alacsony gyermekáldás tekintetében valamilyen kulturális-civilizációs okra, azaz súlyos erkölcsi válságra utal.
Meglátásom szerint, a kultúra és erkölcs hanyatlása mintegy száz éve gyorsul. A huszadik század elején megszülető szórakoztatóipar szinte észrevétlenül vált a hagyományos zsidó-keresztény erkölcsi rend téglánként való lebontásának eszközévé. Az erkölcsrombolás második – már nem spontán – szakasza Amerikában, a média és a szórakoztatóipar által felkarolt hippi-mozgalommal kezdődött a második világháború után, amikor is a rock, drog és a szex vált az ifjúság életfilozófiájának központjává. A „hatvannyolcas diáklázadás” formájában ez az eszmeiség csapott át Európába. Az erkölcsrombolás a XX. század végén lépett intenzív, harmadik szakaszába, amikor is az addigi, főleg üzleti alapú erkölcsrombolás kiegészült a felülről vezényelt erkölcsrombolással. Amerikában egy rendkívül agresszív és jól szervezett liberális kisebbség a média és kultúra szinte minden fontos pontját megszállva, az identitások mezején indított háborút a társadalom megmaradt, hagyományos értékrendje ellen. Ebben a folyamatban kitűntetett szerepre tettek szert a kereskedelmi televíziók, melyek „házhoz vitték” az erkölcsrombolást és az agymosást. S. Huntington: „A 20. század végén a nemzeti öntudat kulturális és politikai alapköveit értelmiségiek és újságírók kicsiny, ám annál befolyásosabb csoportja vette koncentrált támadás alá. A multikulturalizmus nevében megkérdőjelezték a nyugati civilizáció örökségének létjogosultságát, kétségbe vonták az egységes amerikai kultúra létezését, és faji, etnikai vagy más szubnacionális kulturális egységek, csoportok legitimitását hirdették… Úgy vélik, hogy az amerikaiakat meg kell szabadítani a bűnös európai hagyatéktól.” Az identitás lelkierőt befolyásoló én/önazonosságot jelent, éppen ezért kell azt lecserélni! A sokféle identitásból – árulkodó módon – az angolszász liberálisok a nemzetek feletti, az individualista, a nemi, a feminista, valamint a bevándorlók faji és erkölcsi identitását tartják jónak, a többi szerintük rossz identitás, ami ellen harcolni kell! (Schöpflin György történész, politológus, EP képviselő: „A modern nemzet”.) Annak érdekében pedig, hogy a fiatalság minél fogékonyabb legyen ezen eszmék iránt, megindult a közoktatás lezüllesztése, az új oktatási szemléletben a műveltség behelyettesíthető szaktudással. A leírt folyamat nem más, mint „kulturális forradalom”, melynek célja a zsidó-keresztény alapú kultúra lecserélése multikultúrára. A liberálisok által erőltetett bevándoroltatás e cél elérésének egyik fontos eszköze!
A „kulturális forradalom” lényegének és veszélyének megértéséhez át kell tekintenünk annak immár százéves történelmét. 1922-ben a moszkvai Marx-Engels Egyetemen szervezett nemzetközi konferencián azt kezdték vizsgálni, hogy Marx mit értett kulturális forradalom alatt. Ennek lényegét később Willi Münzenberg (Lenin munkatársa volt Svájcban) ragadta meg igen tömören: „Meg kell szervezni az értelmiséget, és aztán arra kell használni őket, hogy a nyugati civilizáció rothadó bűzt árasszon.” A jelzett értelmiség ezen elv alapján emelte oltárra az értéksemlegesség képtelen kultuszát, mely eszmének mai jeles képviselője, Kis János filozófus: „Nyitott társadalomban egyetlen vallás, egyetlen világnézet, életfelfogás, egyetlen kultúra sem törekedhet kizárólagosságra…Nyitott társadalomban nincsenek tévedhetetlen tekintélyek, akik eldöntenék helyettünk, hogy mi az igaz, a jó és a helyes…Bár a hit, a világnézet, az életfelfogás és kultúra nem fogja össze őket egyetlen közösségbe, állampolgárokként mégis közösséget alkothatnak egymással, amíg közös alkotmányukhoz valamennyien lojálisak.” Ez utóbbihoz hozzátehetjük, hogy csak akkor, ha az alkotmány az ő kisebbségi véleményüknek megfelel. Az uralomra jutott erkölcsi relativizmus szerint nincsenek abszolút értékű etikai igazságok, minden a helytől, a kultúrától és más tényezőktől függ. Ezzel egyúttal elveszett az ifjúság neveléséhez szükséges mérce is. Ez a filozófia az Európát sújtó erkölcsi métely gyökere! Ennek a filozófiának ijesztő terméke a német kormány mellett működő Etikai Tanács állásfoglalása: a vérfertőzés-ellenes törvény elfogadhatatlan beavatkozást jelent a szexuális önmeghatározás jogába. Szó szerint idézve: „A felnőtt testvérek szexuális önmeghatározásának alapjoga többet nyom a latban, mint a család védelmének elvont eszméje”. Münzenberg nagy felismerése az volt, hogy a fennálló társadalmi rend véres forradalom nélkül is lecserélhető, az emberek identitásának megváltoztatásával. Münzenberg korában a stratégiai cél a kommunizmus volt, ma pedig egy multikulturális társadalom létrehozása. A cél változott, az eszköz maradt.
A kulturális forradalom eszmei alapját az ún. „Frankfurti Iskola” tanai képezik. Az Iskola, a Frankfurti Egyetem Társadalomkutatási Intézete kebelében jött létre 1930-ban. Maga a fogalom azokat a gondolkodókat is megilleti, akikre tanai később hatással voltak. Hitler hatalomra jutása után, az Iskola több alapító tagja az USA-ba menekült, ahol különböző egyetemeken helyezkedtek el. Az emigrált szociológusok a harmincas-negyvenes években fogtak neki a társadalom és kultúra átalakításához szükséges elméleti alapok kidolgozásához. Kutatásuk tárgyát a nyugati kultúra főbb elemei képezték: kereszténység, kapitalizmus, tekintély, család, hierarchia, erkölcsiség, hagyomány, szexualitás, önmegtartóztatás, lojalitás, hazafiság, nacionalizmus, faji szemlélet, hagyományok. Munkásságuk célkitűzése az uralkodó erkölcsi rend felett megsemmisítő kritika kidolgozása volt (Drábik János). Az eszme gyakorlati megvalósítását a kitört világháború, majd az azt követő nehéz újjáépítési korszak késleltette. A zsidó-keresztény erkölcsi rend elleni nyílt támadás Európában, az ún. „hatvannyolcas” párisi diáklázadással vette kezdetét. Ekkor Herbert Marcuse (1898-1979) – a diáklázadás fő ideológusa, egyben a „Frankfurti Iskola” egyik alapító tagja – kiadta a jelszót: „Minden nyugati értéket el kell vetni.” E filozófia keretében indult ideológiai háború a társadalom pillérei, a vallás, a nemzet és a család, napjainkban már a nemzetállam ellen. Ezek közül a család intézménye elleni támadást veszem górcső alá, mert főleg ez vezetett a demográfiai katasztrófához. Amióta emberi társadalom létezik, a közösség folyamatosságáról, megújulásáról a család gondoskodott, a főcsapás éppen ezért irányul a család intézménye ellen. Wilhelm Reich (Szexuális forradalom): „Az önkényuralmi család kicsiben önkényuralmi állam… A családi imperializmus ideológiailag megismétlődik a nemzeti imperializmusban… A tekintélyelvű család…olyan tényező, amiben reakciós ideológia és reakciós struktúrák jönnek létre.” A család intézménye, tágabban a civilizációs korlátok elleni szellemi háború legfőbb eszközévé pedig – H. Marcuse zseniális felismerése alapján – a szexuális szabadosság vált, mivel ebbe örömmel vetette bele magát az ifjúság. Manapság már 52 féle nemi identitást jegyeznek a liberálisok, és folyamatosan születnek új igények. Most éppen a gyermekek ébredező nemi identitásának elbizonytalanítása, a gender elmélet került a figyelem középpontjába, továbbá a homoszexuálisok családként való elismerése. Holott ez utóbbi csoport éppen a lényegnek, a társadalom megújulásának nem tud eleget tenni. Azt a kérdést, hogy a szexuális ösztönt hogyan lehet felhasználni a társadalom rombolására, már korábban kidolgozta Lukács György a „Forradalom és érosz” című tanulmányában. (Egyébként ő kezdeményezője is volt a frankfurti iskola alapításának.) A balliberális filozófiában, közbeszédben és politikai célok között azért bír kitűntetett figyelemmel a korlátok nélküli szexualitás, mert ez a legerősebb társadalomromboló erő! A kulturális forradalom gyakorlati módszertanát pedig a radikálisok tizenkét pontja adja meg, melyet az amerikai Saul Alinsky (1909-72) fogalmazott meg. A nyolcadik pont: „Tartsd fenn a nyomást. Ne engedd fel. Folyamatosan próbálj ki új dolgokat, hogy bizonytalanságban tartsd az ellenfelet. Ahogy az ellenfél kiismer egy taktikát, vágd lágyékon valami újjal. Támadj, támadj, támadj minden irányból, sose hagyj esélyt a tántorgó szervezetnek a pihenésre, átcsoportosításra, talpra állásra és a stratégiája újragondolására.” Ez a harci mód az állandósult verbális polgárháború oka két választás között, és ezt látjuk most az utcákon a CEU melletti tüntetéseken és az „ügynöktörvény” parlamenti vitája kapcsán! Tágabban értelmezve, a permanens kritika kultuszával sorban minden tabut le kell dönteni, meg kell szüntetni minden harmóniát, a társadalmat a zavarodottság állapotába kell hozni. A társadalmi feszültséget vagy a követelések intenzitásának növelésével, vagy folyamatosan új célok kitűzésével kell állandósítani, illetve növelni. A csendes többség ellen vívott verbális háború élharcosai pedig egy sok országot átfogó hálózatba tömörülnek, melynek működési költségét Soros György vagy a mögötte állók állják (WikiLeaks).
A szexuális szabadosságon túl, a „hatvannyolcas” eszmék sikerének másik kulcsa, hogy a társadalom értékalapú erkölcsiségének lerombolása, a lakosság fogyasztóvá való degradálása egybeesik a multinacionális vállalatok és a pénzoligarchia céljával, így a tudat- és szórakoztatóipar működtetéséhez, valamint a politikai elit megvásárlásához korlátlan erőforrás áll rendelkezésre. Ráadásul a szórakoztatóipar anyagilag önfenntartó. A fogyasztói társadalom elterjedésével pedig oltárra emeltetett az individualizmus, a mának élés, a hedonizmus kultusza. A hedonista filozófia lényege: az Életben a legfontosabb dolog az örömök élvezete, a gyermekvállalás magánügy, egyesek szerint költséges hobbi. Az erkölcsi válságba süllyedő társadalmak asszonyai pedig a szélsőséges feminista elvek hatása alatt – a karrier és gyermek közti választás során – többnyire a karrier mellett döntenek. Mindezek leginkább a gazdag országokban gátjai a gyermekvállalásnak. A globalizáció vesztes országaiban pedig – ide tartoznak a volt szocialista országok – a nemzet fenntartásához szükséges mértékű gyermekvállalást véleményem szerint két tényező gátolja. Egyfelől a fent említett mának élés kultusza, másrészt a tömeges mértékű szegénység és kilátástalanság. A szegénység és kilátástalanság rendszerhiba következménye, melynek kifejtésére most nincs mód. Brüsszelben kellene feltenni az alapkérdést: 25 év miért nem volt elég ahhoz, hogy a volt keleti blokk országai elérjék a portugál, netán a spanyol életszínvonalat?
Európa és néhány gazdaságilag sikeres ázsiai ország így jutott a demográfiai öngyilkosság küszöbére. A szóban forgó országok sötét jövőjét Japán példája szemlélteti, ahol a lakosság több mint negyede már 65 év feletti, és ez a mutató 2060-ban negyven százalék körül alakul. Ekkor már egy nyugdíjasra csak 1,25 munkavállaló jut. Ez az állapot maga a gazdasági-társadalmi csőd! A gazdasági és társadalmi válság csapdájából Európa népei csak úgy kerülhetnek ki, ha felismerik a nemzetek életerejét pusztító kór jellegét, mely nem más, mint a napjainkban végkifejlethez közeledő „kulturális forradalom”, melynek egyik mai vezéralakja Soros György. Az általa létrehozott Nyílt Társadalom Alapítványok hálózata képviseli azt a pusztító szellemiséget (multikultúra), mely Európa demográfiai válságához vezetett. Kis János szerint a nyitott társadalom filozófiájának lényege: „…egyetlen kultúra sem törekedhet kizárólagosságra…” Samuel Huntington ezzel kapcsolatos költői kérdése: „…vajon milyen jövője lehet egy olyan társadalomnak, melyet a kultúra kohéziós ereje helyett pusztán a politikai ideológiák tartanak össze?” Huntington lakonikus válasza: a Szovjetunióhoz hasonló. Szerintem rosszabb, mert ez az önpusztító eszmeiség már a társadalom biológiai alapját sem kíméli. És itt fel kell tenni az alapkérdést: Cui prodest?