Árpádsávos Zászló
„Nincs más testvérem, csak magyar.
Ha virrasztok, miatta állok poszton,
csak tőle kérek kenyeret s csak ő,
kivel a kenyeret megosztom”
(Dsida Jenő: Psalmus Hungaricus)
Székely Zászló
MAGYAR SZEMMEL
A MAGYAR ÚTON
A Művelt Tájékozott Emberért Alapítvány
1092 Budapest, Ráday u. 32. I. em. 3.
+36-1-781-3236
info@magyarforum.info
Kérjük, hogy éves adójuk 1%-át ajánlják fel A Művelt, Tájékozott Emberért Alapítványnak-oldalunkért
1%"/
Kedvezményezett alapítvány neve: A Művelt, Tájékozott Emberért Alapítvány

adószáma: 18670275–1–13


EZ CSAK DIVAT, NEM A MI HAGYOMÁNYUNK – AZ OROSZOKAT ALIG ÉRDEKLI MÁR A HALLOWEEN

A Chek Index elemzőinek adatai szerint két év alatt több mint harmadára csökkent a Halloween-áruk vásárlása Oroszországban.

Aki pedig még ünnepli az ünnepet, idén Barbie és Drakula figuráit választja.
 
A Chek Index elemzőinek adatai szerint két év alatt több mint harmadára csökkent a Halloween-áruk vásárlása Oroszországban. A cégek marketingtevékenységükben is egyre kevésbé használták ki ezt az ünnepet. Azok között, akik még készülnek az ünnepre, idén a legnépszerűbb figurák a Barbie, a Szerda, a Harry Potter, a Drakula és a Pókember - mondták el az Izvesztyiának az áruházak képviselői.
 

A Halloween, amelyet a világ számos országában az október 31-ről november 1-re tartó éjszaka ünnepelnek, gyorsan veszít népszerűségéből Oroszországban. Ez a tendencia 2019–2020 óta érezhető – jegyezték meg az OFD Platform cég Check Index erőforrásának elemzői.
 
Az ünnep hagyományos attribútumai a faragott ijesztő arcú sütőtök és a különféle, többnyire gonosz szellemekhez közel álló álarcok. Oroszországban azonban a dekor- és jelmezvásárlások több mint harmadára csökkentek az elmúlt két évben a Check Index számításai szerint.
 
Az ünnepi vásárlások száma idén 12%-kal csökkent 2022-höz képest, és 73%-kal 2021-hez képest. Álarcos jelmezeket 2022-hez képest 10%-kal, 2021-hez képest pedig 68%-kal kevesebbet vásárolnak. Átlagosan 1680 rubelt költenek rájuk. A sütőtök formájú dekorációt azonban 11%-kal gyakrabban vásárolták a tavalyi évhez képest, de ez még mindig 41%-kal alacsonyabb, mint 2021-ben.
 
„ A tavalyi, 2022-es alacsony bázis ellenére is idén még kevesebb a vásárló az érintett árukra ” – állapították meg a szakértők.
 
Az Oroszországban működő cégek és nagy márkák kevésbé és körültekintőbben használják marketingtevékenységeik során a Halloween-témát – állapították meg az elemzők. Egyes helyeken az álarcos felvonulást felváltotta a „tökfesztivál”.
 
Forrás: iz.ru
(2023.10.31.)