Árpádsávos Zászló
„Nincs más testvérem, csak magyar.
Ha virrasztok, miatta állok poszton,
csak tőle kérek kenyeret s csak ő,
kivel a kenyeret megosztom”
(Dsida Jenő: Psalmus Hungaricus)
Székely Zászló
MAGYAR SZEMMEL
A MAGYAR ÚTON
A Művelt Tájékozott Emberért Alapítvány
1092 Budapest, Ráday u. 32. I. em. 3.
+36-1-781-3236
info@magyarforum.info
Kérjük, hogy éves adójuk 1%-át ajánlják fel A Művelt, Tájékozott Emberért Alapítványnak-oldalunkért
1%"/
Kedvezményezett alapítvány neve: A Művelt, Tájékozott Emberért Alapítvány

adószáma: 18670275–1–13


KERESZTKÉRDÉS

 
Az 1947-ben felállított emlékmű együttest a szovjet hadsereg haditettének emlékezetére állították. A szovjet katonát, onnan eltávolították? Igen. A talpazaton lévő szöveget átírták? Igen. Akkor miről beszél ez a boldogtalan? Maga sem tudja. Nem Karácsony akarja a saját ideológiája, politikai céljai szolgálatába állítani a Szabadság-szobrot? Dehogynem.Hazudik, amikor azt mondja, hogy a sokszínűséget kívánatosnak tartja? Mint a vízfolyás. Az ő ideológiájába a kereszt már nem fér bele? Nem hát.


Karácsony Gergely, mint főpolgi, egy csőre töltött zűrzavar. Magánemberként, lehet ettől még - mások szerint - elfogadható fickó. De engem csak mint főpolgi érdekel, és úgy meg, egyáltalán nem az. Tőlem akár Tarlósnak is igaza lehet vele kapcsolatban, mármint abban, hogy nem lop, saját zsebre. Azonban a felelőssége nem vitatható, a hatókörébe tartozó, vele alá vagy mellérendeltségi viszonyban lévők viselt dolgaival kapcsolatban. Vagy egyedül, vagy együttesen, de a hírek szerint egyrészt fosztogatják, másrészt élhetetlenné teszik. Budapestet. Előre megfontolt szándékkal. Például a mára átláthatatlan, megoldatlan közlekedési káoszról kéne valamit mondania. Erről hallgat.
 
Amikor azonban a kereszt kerül középpontba, akkor azonnal kardot ránt, míg arról sem hallottam, hogy a 3. kerületi DK-s ügyek, vagy a legfrissebb MSZP-s ügyekkel vagy a korábbiakkal kapcsolatban elítélőleg nyilatkozott volna.
 
A Szabadság-szoborral kapcsolatban beszél. Sajnos. Legutóbbi okfejtése egyszerűen zagyva. Nem is értem, ennyire tudatlan, vagy szándékosan hazudik. Az 1947-ben felállított emlékmű együttest a szovjet hadsereg haditettének emlékezetére állították. A szovjet katonát, onnan eltávolították? Igen. A talpazaton lévő szöveget átírták? Igen. Akkor miről beszél ez a boldogtalan? Maga sem tudja. Nem Karácsony akarja a saját ideológiája, politikai céljai szolgálatába állítani? Dehogynem.
 
A 48 vagy akárhány betonkocka, a talpazat,(amihez mondjuk meg őszintén semmi köze nincs a Kisfaludy-Stróbl örököseinek se, akár faragnak rá keresztet, akár nem), éppen a talpazat készteti megszólalásra? Igen. Hazudik, amikor azt mondja, hogy a sokszínűséget kívánatosnak tartja? Mint a vízfolyás. Az ő ideológiájába a kereszt már nem fér bele? Nem hát.
 
Bezzeg a fenekükbe pávatollat tűző prideolók azok gáncsnélküliek, azt mindenkinek nemcsak elfogadni, hanem egyenesen magasztalni illik. Na de egy nagy kereszt, mint az írás, na az már nem jelenhet meg a falon. Olyan kis kő kereszteket, azonban, amit naponta törnek, rúgnak le, ebből sportot űző kis nyikhajok, rendeletileg állítatna vissza.
 
Na de miért is? Azért, hogy újra lerúgják, mert minden egyes ilyen keresztlerúgással, ha szimbolikusan is, de belénk keresztényekbe is rúgnak. Amúgy ez a kereszt, mindenkinek az emlékezetére állhatna ott, akik a nagy világégésben vesztették életüket. Karácsony is jobban tette volna, ha hallgatott volna a Szabadság-szoborról.
 
Ez a keresztkérdés, írás a falon.
Mene, tekel, ufarszín!
Megmérettél és híjával találtattál.
 
Papolczy Gizella